آموزش فوتبال ، فوتسال و داوری

سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۸ ب.ظ

تاریخچه کارت های زرد و قرمز در فوتبال

کن آستون (۱۹۱۵-۲۰۰۱)، معلم ، نظامی و داور مسابقات فوتبال بود و در توسعه داوری سهم بسزایی داشت. او در شهر کولچستر انگلستان به دنیا آمد. در سال ۱۹۳۵ از دانشگاه سنت لوک شهر اکستر در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد.
سال ۱۹۳۶ به جرگه
داوران پیوست و در ادامه در فصل لیگ مسابقات فوتبال (۱۹۴۹-۵۰) داور کنار بود و بالاخره در سالهای بعد داور وسط شد.

برای مطالعه کامل به ادامه مطلب بروید...
در طول جنگ جهانی دوم به دلیل آسیب دیدگی قوزک پا از نیروی هوایی سلطنتی کنار گذاشته شد و قبل از این که در مقام سرهنگ دومی به ارتش بریتانیای هندوستان ملحق شود و به جنگ خاتمه دهد و در جنگ شانگی خدمت کند، به توپخانه سلطنتی منتقل شد.
پس از بازگشت از خدمت سربازی سال ۱۹۴۶، اولین داور لیگ شد و با پیراهن مشکی با نوار سفید که لباس استاندارد داوری و خود او طراح آن بود، ظاهر شد.

سال ۱۹۵۳، معلم مدرسه نیوبری پارک بود. سال ۱۹۶۰داور مسابقات نهایی جام ملتهای اروپا شد و بهترین و مشهورتین داوری را در جام جهانی ۱۹۶۲بین ۲تیم شیلی و ایتالیا که به نام «نبرد سانتیگو» معروف بود، انجام داد.
پس از آن در طول سال ۱۹۶۲به دلیل آسیب دیدگی تاندون آشیل پایش ، مسابقه ای را داوری نکرد، اما ۸سال عضو کمیته داوری فیفا بود و ۴سال (۱۹۶۶-۷۰) مسوولیت این کمیته را به عهده داشت.
در مسابقات جام جهانی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰و ۱۹۷۴داور مسابقات بود. در رقابتهای جام جهانی ۱۹۶۶بین تیمهای انگلستان و آرژانتین ، حوادثی رخ داد، تمرد بازیکنان خاطی برای ترک میدان ، او را وادار به طرح و ایجاد نظم برای این کار کرد.
او احساس می کرد که باید راه حل بهتری برای اخطار به بازیکنان خاطی وجود داشته باشد. در مسیر خانه و زمانی که پشت چراغ راهنما توقف کرده بود، به چراغ های سبز، زرد و قرمز توجه کرد و اینجا بود که فکری به ذهنش خطور کرد. چراغ زرد برای احتیاط، چراغ قرمز برای توقف.
این ۲رنگ می تواند در موقعیت مشابه در زمین مسابقه استفاده شود و به مشکل زبان در مسابقات پایان دهد و این بود که کارت زرد و قرمز خلق شد.
کارت زرد برای اخطار و کارت قرمز برای اخراج بازیکن از زمین مسابقه و اولین بار در مسابقات نهایی جام جهانی مکزیک ۱۹۷۰استفاده شد.
همچنین سال ۱۹۶۶طرح داور چهارم را ارائه کرد. پرچم داور خط نگهدار و پرچم ۳گوش کنار زمین ، لباس داوری و تاکید شدید بر استاندارد بودن توپ براساس قوانین مسابقه نیز از طرحهای او بود.
همچنین سال ۱۹۷۴، تابلوی اعلان بازیکن ذخیره را نیز ارائه کرد، بنابراین با وجود این تابلو، بازیکن حاضر در زمین خواهد دید که چه کسی به جای او به میدان خواهد رفت.
همچنین تشکیل کلاسهای آموزشی و برگزاری سمینارها برای داوران و مربیان از ابتکارات کن آستون بود

۹۴/۰۵/۲۰
یعقوب جان افزا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">