آموزش فوتبال ، فوتسال و داوری

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲ ق.ظ

مربی حرفه ای کیست ؟؟


بدون شک علاقه مندان و اهالی فوتبال می خواهند بدانند مربی خوب و حرفه ای چه خصوصیاتی دارد.

یک مربى خوب باید نقاط ضعف و قوت تک تک بازیکنانش را بداند و یک آنالیز کامل از نقاط ضعف و قوت حریفش داشته و آنها را به موقع در اختیار بازیکنان خودش قرار دهد.

بقیه در ادامه مطلب.....

مربی خوب بدون شک از دانش فنى خوب در حوزه هاى مختلف مربیگرى از قبیل علم تمرین ، تکنیک ، تاکتیک و … برخوردار است و از نقطه نظر ذهنى و روانى می تواند بسان یک پدر باشد. در هر صورت یک مربى خوب فراتر از فردى است که تنها پیشگام و به روز در امور تاکتیکى است.

او باید توانایى حرفه اى تر شدن تیمش را داشته باشد و در مراحل تمرینات آماده سازى براى مسابقه و در جریان مسابقه با صحبتهاى الهام بخشش تیم را امیدوار و سرشار از انگیزه کند.

مربیان خوب با قراردادن دست و حلقه کردن آن به دور گردن بازیکن خود فشار را از روى دوش بازیکن برداشته و بازیکن خود را عاشق بازى کردن و لذت بردن از تمرین و فوتبال می کنند.

یکى از مهم ترین ویژگیهاى یک مربى حرفه اى این است که اعتماد و باور کامل داشته باشد نسبت به کارى که در حال انجام آن است.

او باید یک فروشنده ماهر باشد و همچنین توانایى تفهیم فلسفه خود را به تک تک بازیکنان تیم داشته باشد و بطور ویژه بتواند بازیکنان را ضمن آماده کردن براى مسابقه به باور به دست آوردن خواسته مربى رهنمون سازد و مسیر را به بازیکنانش نشان دهد .

 این ویژگى را بطور کامل می توان در یورگن کلوپ یافت کرد، مردى که نه حیاى گواردیولا را دارد و نه گستاخى مورینیو!

حال سوال دیگری که مطرح است اینکه مربیان موفق چگونه اعتماد بنفس را نزد بازیکنانشان بالا می برند ؟

راه هایی در این زمینه وجود دارد که می توان بدین موارد اشاره کرد:

 استفاده اسم کوچک از بازیکن در جریان تمرین ، تشویق و بخصوص در زمان کسب عنوانى فردى براى یک بازیکن خاص( بهترین گلزن ، بهترین بازیکن و ….) .

 کار با بازیکن روى هدفهاى خاص در زمان ممکن و مناسب و پیشرفت تصاعدى و جلو رونده موفق ساخت تیم در سایه رسیدن به هدفى که براى بازیکنان قابل دسترسى و قابل احترام باشد تا بازیکنان حداکثر تلاش خود را براى نایل شدن به هدف انجام دهند.

ایجاد فضایى رقابتى در تیم و تشویق بازیکنان براى گرفتن تصمیمات شجاعانه و نمایش مثبت و داشتن روحیه و حس مبارزه طلبى، عدم تحت فشار قرار دادن بازیکنان زمانی که در حال بالا بردن اعتماد بنفس شان هستند.

دادن شانس به بازیکنان تا با احساس خوب و قدرت تمام در تمرینات حاضر شوند و در جریان تمرینات تفاوتى بین بازیکنان اصلى و ذخیره نباشد . لوییز ون گال یکى از مربیانى است که این ویژگیها را داراست.

منبع : سایت فوتبال مدرن

۹۴/۰۸/۲۷
یعقوب جان افزا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">