آموزش فوتبال ، فوتسال و داوری

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ب.ظ

توصیه های تغذیه ای برای فوتبالیستها

توصیه های تغذیه ای برای فوتبالیستها

                       


بهترین نوشیدنی در فوتبال نوشابه های ورزشی هستند.

در هوای گرم استفاده از مایعات دارای اهمیت زیادی می باشند. بهتر است بازیکنان در طول تمرین همواره به مایعات دسترسی داشته باشند . میزان کاهش وزن بازیکن فوتبال در طی یک جلسه تمرین نباید بیشتر از یک کیلو گرم باشد. بازگشت به حالت اولیه بعد از مسابقه و جایگزینی مواد غذائی و مایعات از دست رفته بسیار مهم است. مصرف میان وعده های مناسب و نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات می تواند گام های خوبی برای سرعت بخشیدن برای بازگشت به حالت اولیه باشد.

توصیه های رژیمی زیر را بکار برید

در صورتیکه مسابقه شما بعد اظهر برگزار می شود یک وعده غذائی نرمال و معین را چهار ساعت قبل از مسابقه و یک میان وعده غذائی  را ۱ تا ۲ ساعت قبل از بازی مصرف کنید.

برای هضم آسان غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا و چربی پائین را انتخاب کنید. اثر روانی آخرین وعده غذائی قبل از مسابقه انکار ناپذیر است. سعی کنید میزان مصرف غذا به حدی باشد که احساس راحتی داشته باشید نه گرسنه و نه کاملا سیر.

نمونه یک وعده غذائی قبل از مسابقه

ماکارونی با سس و گوشت کم چرب ـ سبزیجات آب پز ( هویج ؛ نخود فرنگی و کدو ) یک فنجان برنج ـ یک قطعه نان برشته ـ سیب زمینی آب پز یا سرخ شده ـ سه تکه جوجه کباب ـ آب میوه رقیق شده

۹۵/۰۱/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">