آموزش فوتبال ، فوتسال و داوری

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ب.ظ

توصیه های تغذیه ای برای فوتبالیستها

توصیه های تغذیه ای برای فوتبالیستها

                       


بهترین نوشیدنی در فوتبال نوشابه های ورزشی هستند.

در هوای گرم استفاده از مایعات دارای اهمیت زیادی می باشند. بهتر است بازیکنان در طول تمرین همواره به مایعات دسترسی داشته باشند . میزان کاهش وزن بازیکن فوتبال در طی یک جلسه تمرین نباید بیشتر از یک کیلو گرم باشد. بازگشت به حالت اولیه بعد از مسابقه و جایگزینی مواد غذائی و مایعات از دست رفته بسیار مهم است. مصرف میان وعده های مناسب و نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات می تواند گام های خوبی برای سرعت بخشیدن برای بازگشت به حالت اولیه باشد.

توصیه های رژیمی زیر را بکار برید

در صورتیکه مسابقه شما بعد اظهر برگزار می شود یک وعده غذائی نرمال و معین را چهار ساعت قبل از مسابقه و یک میان وعده غذائی  را ۱ تا ۲ ساعت قبل از بازی مصرف کنید.

برای هضم آسان غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا و چربی پائین را انتخاب کنید. اثر روانی آخرین وعده غذائی قبل از مسابقه انکار ناپذیر است. سعی کنید میزان مصرف غذا به حدی باشد که احساس راحتی داشته باشید نه گرسنه و نه کاملا سیر.

نمونه یک وعده غذائی قبل از مسابقه

ماکارونی با سس و گوشت کم چرب ـ سبزیجات آب پز ( هویج ؛ نخود فرنگی و کدو ) یک فنجان برنج ـ یک قطعه نان برشته ـ سیب زمینی آب پز یا سرخ شده ـ سه تکه جوجه کباب ـ آب میوه رقیق شده

۰ نظر ۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۳
یعقوب جان افزا
پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ

✅ توصیه های الکس فرگوسن برای مربیان جوان

✅ توصیه های الکس فرگوسن برای مربیان جوان

                      

✔️ یک مربی باید چشمان بینائی داشته باشد.درواقع مربیگری یعنی (( خوب دیدن ، عمیق دیدن ))


✔️ اگر بیش از حدهمه کارها را در دست بگیرید خیلی چیزها را نمی بینید و از دست می دهید.به همین دلیل کار دستیاران شما اهمیت بسیاری دارد خلی زیاد.


✔️ مربی خوب باید تخیل داشته باشد. وقتی از شما می پرسند بهترین گلی که یکی از تیم هایتان زده کدام است ؟ به قوه تخیل هم نیاز دارید.


✔️ حرف زدن بیش از حد برای مربیان خطرناک است.به موقع حرف زدن یکی از رازهای جاودانی مربیگری است.


✔️ همه کتاب های مربوط به مربیگری را می خوانم.حتی پرت و پلاهایش را . همیشه شیفته دانستن بوده ام و یک مربی باید برای کسب دانش و اطلاعات روز گرسنه و حریص باشد.


✔️ اکثر مربیان جوان امروزی بازیکنان معروفی بوده اند و همه زندگی خود را در پیله طرفداران ، دلال ها و مطبوعات سپری کرده اند. کسانی که شاید مفهوم ایثار را درک نکنند اما مربیگری مترادف با ایثار دائمی است.


📲 https://telegram.me/joinchat/CSO40zvlzSco8--mTkCC9w

۰ نظر ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۰۷
یعقوب جان افزا

🔰🔰🔰  کانال علم فوتبال 🔰🔰🔰

🔹 بررسی سیستم و سبک بازی بارسلونا در لیگ قهرمانان فصل 2010 -2009

برای دریافت فایل اینجا را کلیک کنید
حجم: 2.42 مگابایت

۱ نظر ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۰۵
یعقوب جان افزا