آموزش فوتبال ، فوتسال و داوری

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ

مجموعه چهار تمرین پرس در فوتبال

مجموعه چهار تمرین پرس طراحی شده توسط هرشی استرانگ

مجموعه چهار تمرین پرس طراحی شده توسط هرشی استرانگ

این تمرینات توسط هرشی استرانگ که همراه با گروه ریچموند در برنامه های ECNL برای فوتبال دختران مشغول فعالیت است ، طراحی شده .
 او مربی سابق زنان دانشگاه کلمسون و همچنین دستیار مربی دانشگاه ویرجینیا و کرتلند ، مربی کارکنان در منطقه فدراسیون فوتبال جوانان آمریکا از سال ۱۹۹۶ و به عنوان سرمربی زیر ۱۴ و زیر ۱۷ سلا گروههای سنی در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ مشغول به فعالیت بوده است .
دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کرتلند در سال ۱۹۹۷ در رشته علوم در آموزش و پرورش با گرایش روانشناسی ورزشی در سال ۱۹۹۹ همچنین دارای مدرک مربیگری A و همچنین دیپلم از NSCAA می باشد .

هرشی استرانگ

تمرین ۱ :
۳ × 6
زمینی با مساحت ۱۵ × 20 متر ترسیم میکنیم ، بازیکنان را به سه گروه سه نفره تقسیم میکنیم . دو گروه با بازیکنان هم سعی در نگه داشتن توپ دارند و یک گروه نیز باید به دنبال توپ گیری باشد .
گروه مدافع به محض توپ گیری از مهره هر گروه ، با تیم مالک توپی که ، توپ را لو نداده است سعی در حفظ توپ میکند و بدین ترتیب تمرین جریان دارد .

تمرین شش در مقابل سه برای پرس

تمرین ۲ :
۶ × 6
دو تیم شش نفره که هر تیم سعی در حفظ توپ دارند . وجود هفت دروازه هم برای این است که بازیکن مالک توپ برای پاس به بازیکن هم تیمی باید با پاس از درون هر دروازه به بازیکن هم دسته توپ را برساند یا از میان دروازه عبور کند و سپس توپ را به هم تیمی واگذار کند .
نکات مربیگری :
تیم مدافع باید تیم مهاجم را تحت فشار قرار دهد
تیم مدافع باید خطوط عبور توپ از دروازه ها را ببندند

تمرین شش در مقابل شش پرس فوتبال

تمرین ۳ :
۵ × 4 + 1
زمین را به دو قسمت تقسیم میکنیم و هر تیم را دارای پنج بازیکن میکنیم و هر زمین را به یک گروه اختصاص میدهیم .
گروه پنج نفره در داخل یک نیمه سعی در حفظ توپ دارند و چهار نفر از تیم مدافع برای توپ گیری در زمین گروه پنج نفره سعی بر توپ گیری دارند و یک بازیکن از تیم مدافع داخل زمین خودی می ایستد تا هر وقت چهار بازیکن هم تیمی توپ گیری کردند توپ را به او واگذار کنند و پس از آمدن چهار بازیکن به داخل محوطه خودی ، مالکیت توپ را حفظ کنند و اینبار تیمی که مهاجم بود ، با چهار بازیکن به داخل زمین حریف می آید و یک بازیکن هم در زمین خودی می ماند و این عمل متقابلا انجام میشود .

نکات مربیگری :
تمرین پی در پی انجام شود و هیچ مکثی در تمرین ایجاد نشود .
تیم مهاجم در صورت لو دادن توپ می بایست از زمین خود دفاع را شروع کنند و نگذارند توپ به زمین حریف انتقال داده شود .
تمرین پرس در فوتبال

تمرین ۴ :
۶ × 6 به همراه دروازه بانان
یک نیمه را به سه قسمت تقسیم بندی میکنیم و بازیکنان را به دو دسته ۶ نفره همراه با یک دروازه بان برای هر تیم جدا میکنیم .
تیم مدافع در دونیمه زمین خودی مشغول به دفاع میشود به گونه ای که در هر نیمه ۳ بازیکن قرار میگیرد و نمیتواند برای توپ گیری وارد زمین تیم مهاجم شود .
تیم مهاجم نیز با دو بازیکن در زمین خود که بدون دردسر میتوانند بازیسازی کنند ، سه بازیکن در میانه زمین و یک بازیکن در یک سوم تیم مدافع جایگیری میکنند .

نکات مربیگری :
تشویق و ترغیب بازیکنان به همکاری با یکدیگر
تشویق بازیکنان به شوت زنی
بازی سازی صحیح در نیمه تیم خودی
مقاله پرس فوتبال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">